E.ON biedt zakelijke klanten elektrische laadoplossingen

E.ON biedt zakelijke klanten elektrische laadoplossingen

E.ON zet een nieuwe stap om haar duurzaamheidsvisie in uitvoering te brengen. De energieleverancier biedt haar zakelijke klanten in Nederland en België vanaf nu ook laadoplossingen en andere bijbehorende diensten voor elektrische voertuigen aan.

Persbericht – Voor deze dienst is E.ON een samenwerking gestart met met EV-Box, internationale marktleider in EV-laadoplossingen. De energieleverancier speelt hiermee in op de vraag naar meer laadpunten.  Nederland telt op dit moment 18.000 publiek toegankelijke laadpunten en 465 snelladers tegenover 90.000 elektrische auto’s. De Rijksoverheid heeft zichzelf ten doel gesteld om in 2020 de groene mijlpaal van 200.000 stekkerauto’s te realiseren. Bij een dergelijk aantal EV’s zal het aantal van 32.000 publieke laadpunten nodig zijn. Ook België behoeft een groei in laadpalen, de EU-richtlijnen geven aan dat België tegen 2020 21.000 openbare laadpalen operationeel dient te hebben. ‘Dit betekent dat de vraag naar laadpunten in beide landen aanzienlijk stijgt.’, stelt Roel Meijerink, Director van E.ON Benelux. ‘Als servicegerichte energieleverancier met een sterke duurzaamheidsvisie zijn we op zoek gegaan naar de middelen om in deze behoefte te voorzien.’

Smart Charging diensten

E.ON biedt samen met EV-Box onder andere variabele laadtarieven, energie-efficiënte configuraties en zogenaamde Smart Charging diensten aan. Met deze  laadoplossingen en diensten voorkomen bedrijven niet alleen onnodige kosten als het gevolg van overcapaciteit, maar halen ze ook het meeste uit de laadpunten in geval van een beperkte stroomcapaciteit. ‘E.ON is expert op het gebied van bedrijfsoplossingen ten aanzien van elektriciteit. Gekoppeld aan de kennis en kunde van EV-Box op het gebied van elektrische laadstations kunnen wij onze klanten een uitstekend totaalpakket bieden’,  aldus Meijerink.

Belastingverlaging

Vanaf 2017 wordt in Nederland de belasting op elektriciteit van laadpalen gehalveerd. Deze belastingverlaging moet het elektrisch rijden stimuleren. Daarnaast is er dankzij de Green Deal in 2015 een landelijke subsidie beschikbaar gesteld (5,7 miljoen euro) voor gemeenten en provincies voor het plaatsen van publieke laadpalen. Slechts 30% van de Nederlandse bevolking kan thuis laden op de eigen oprit. De overige 70% is aangewezen op openbare laadpunten. Bovendien is de spreiding van het aantal openbaar toegankelijke laadpunten in Nederland onevenredig verdeeld. Met de extra bijdrage in de vorm van een Green Deal hoopt het rijk het elektrisch rijden een impuls te geven.

Bron: E.ON

Beeld : Shutterstock / Shutterstock