Hyundai lanceert IONIQ Hybrid en Electric in unieke Pop-up Store in Amsterdam

Hyundai lanceert IONIQ Hybrid en Electric in unieke Pop-up Store in Amsterdam

De gloednieuwe Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die beschikbaar is met keuze uit drie aandrijfsystemen: hybride, volledig elektrisch en plug-in hybride (in 2017). Daarmee biedt de Hyundai IONIQ de oplossing voor elke mobiliteitsvraag.

Persbericht – Vanaf 24 september 2016 staat de Hyundai IONIQ bij de Nederlandse Hyundai-dealer als hybride (met een 1.6 benzinemotor van 77,2 kW (105 pk) en een 31,9 kW (43,5 pk) sterke elektromotor). Het gecombineerd vermogen is 103,5 kW (141 pk). Een maand later volgt de volledig elektrisch aangedreven versie met 88,2 kW (120 pk). De Plug-in Hybrid verschijnt in 2017 op de Nederlandse markt.

Duurzame strategie

De gloednieuwe Hyundai IONIQ vormt een belangrijke mijlpaal in de duurzame strategie van Hyundai, waarbij de focus ligt op het bedenken én produceren van nieuwe innovatieve technieken waar iedereen van kan profiteren. De Hyundai IONIQ is er voor klanten die zoeken naar een auto met een lage of zelfs géén uitstoot. Afhankelijk van de keuze voor de aandrijflijn past de auto bij de wensen van elke automobilist, bij elk rijgedrag en bij elke keuze.

Hyundai laat geïnteresseerden van 17 tot en met 24 september op een bijzondere manier kennismaken met de nieuwe Hyundai IONIQ. Speciaal ter gelegenheid van de lancering van de Hyundai IONIQ op de Nederlandse markt, plaatst Hyundai een bijzondere tijdelijke showroom op het gras van het ArenaPark in Amsterdam. Bezoekers kunnen daar elke dag van 10.00 uur ’s ochtends tot 17.00 uur ’s avonds kennismaken met de nieuwste volledig elektrische en hybrideauto van Hyundai.

Hyundai IONIQ Train

Er worden die week diverse activiteiten houden rondom de Hyundai IONIQ. Hoogtepunten zijn onder meer de aankomst van de Hyundai IONIQ Train op woensdag 21 september. Op die dag halen de eerste klanten en dealers hun auto op in de Rotterdamse haven en rijden vervolgens in een grote lange optocht naar de Pop-up Store in Amsterdam. Op vrijdag 23 september verzorgt BNR Nieuwsradio enkele live-uitzendingen vanuit de tijdelijke showroom.

De speciaal voor de IONIQ ontworpen Pop-up Store heeft de vorm een gigantische letter Q. In het hedendaagse gebouw legt Hyundai een onderhoudend verband tussen technologie en informatie. Dat gebeurt met behulp van een speciaal voor de gelegenheid ontwikkelde app, waarmee de bezoeker elk detail van de auto kan bekijken. Er is een virtual reality 360° video beschikbaar. Natuurlijk worden ook de IONIQ Hybrid en Electric én een speciaal uitgelichte krachtbron getoond.

Een ander hoogtepunt is de digitale wishing wall, die het voor bezoekers mogelijk maakt hun wensen voor de toekomst uit te spreken en deze vervolgens te delen met hun vrienden op de sociale netwerken.

Bron: Hyundai